De unde am atâtea zile de concediu? Cred că este întrebarea care îmi este adresată cel mai des, așa că m-am gândit să vă povestesc puțin despre cum îmi împart eu zilele de concediu. Renunț la unele lucruri, pentru a obține mai mult timp pentru a face ce îmi place: să călătoresc.

Încep prin a vă spune că lucrez pentru o corporație, ce îmi oferă din start 21 zile de concediu pe an, la care s-au adăugat trei, cadou. Mai aveam două de anul trecut și am mai beneficiat de un team building la Gura Portiței pentru care am primit vinerea liberă. Deci anul acesta am avut 26 zile + una aferentă team building-ului.

zile de concediu

Acum că am stabilit numărul de zile libere de care dispun în acest an, să vă spun cum le-am împărțit până acum:

Bruxelles: vineri – luni. A fost cam cea mai proastă decizie a anului, din punct de vedere timp. M-a tentat biletul de 20 euro dus-întors, oferit de Ryanair și nu prea am fost atentă la orele de zbor. Am ajuns în Bruxelles vineri spre seară și am plecat de la hotel luni, pe la 7 dimineața. Deloc eficient! Noroc că a fost reușită ieșirea!

Barcelona + Mallorca: vineri-miercuri. Trebuia să plecăm pe la prânz din București, vineri, însă cei de la Blue Air au avut întârziere cam mare, așa că în Barcelona am ajuns târziu, pe la 9 seara. I-am lăsat pe ai mei acolo și sâmbătă, dis-de-dimineață, am luat zborul către Mallorca, unde am petrecut două zile pline plus încă câteva ore. Am revenit în Barcelona luni la prânz și am mai stat acolo până miercuri seara. O vacanță destul de reușită, dar asta în condițiile în care mai văzusem o dată Barcelona. Altfel, mi s-ar părea cam puțin pentru acest frumos oraș.

Indonezia + Malaezia: plecare joi seara, pe 21 aprilie – întoarcere duminică seara, pe 8 mai. 10 zile de concediu și o zi liberă de Paște. Despre traseul din cele două țări v-am vorbit aici. Am vizitat cinci locații, am avut cinci zboruri interne și o deplasare cu vaporul. Se pot face multe în 14 zile! Am ales sa-mi pregatesc bagajul din timp și să plec la aeroport direct de la serviciu, în felul acesta am mai salvat o zi.

zile de concediu

Țara Hațegului: weekend + Rusalii. Trei zile, v-am povestit despre ele aici.

Malta: vineri-duminică. A fost super pe fugă, am avut 2 escale și la dus și la întors, dar a meritat din plin!

Meteora + Corfu: sâmbătă – joi dimineața. Am plecat cu ai mei, cu mașina și am vizitat Meteora, apoi am ajuns în Corfu duminică seara. De luni până miercuri am dat ocolul insulei, ba chiar am și luat o excursie cu vaporul și am mai vizitat două insulițe, Paxos și Antipaxos. Am revenit cu avionul, plecare joi dimineața și aterizare la 10 în București. De la aeroport, direct la muncă!

Bosnia: weekend + Sf. Maria. Trei zile din nou pe fugă, dar cu cea mai frumoasă surpriză a verii! Detalii aici.

Team build-ing Gura Portiței: vineri-duminică.

De unde am atâtea zile de concediu?

Pe lângă acestea, am mai avut multe excursii de weekend, cu plecare vineri seara sau sâmbătă dimineața: am mers de trei ori în Bulgaria (mare – Cap Kaliakra, munte – vârful Musala și Veliko Tarnovo), de câteva ori la noi la mare sau la munte. Mi-au rămas momentan șase zile, pe care trebuie să mă gândesc bine cum să le aloc.

După cum vedeți, nu e chiar așa rău și se pot face câteva vacanțe faine cu concediul de corporatist. Ideea e să profitați de toate weekend-urile și de sărbătorile legale, să renunțați uneori la confort și să căutați cele mai bune variante de zboruri (cel mai ieftin nu e mereu cel mai potrivit). Aveți nevoie de puțină planificare, de puțin mai multă energie și, cel mai important, de dorința de a călători!

Sper că ați găsit câteva idei utile. Voi cum faceți să folosiți la maxim zilele de concediu pe care le aveți?

Facebook Comments

7 Comments

1. Ce misto suna planificarile tale. Eu sunt norocoasa cu conncediul – am in mod normal 25 de zile (+ sarbatori legale) – dar problema intervine cand trebuie sa ajung si la scoala. Un weekend in vacanta strica planificarea pe 2 saptamani ca si timeline. But soooon (ma rog.. soon-ish) sper sa se termine si asta si sa trebuiasca sa ma descurc doar cu lucrul.

• Ira Reply

La primele joburi aveam si eu cate 25. ce bine era! :)) Si pe vremea aia parca nici nu plecam chiar atat de mult.
      Te cred ca nu-i usor cu scoala, pe mine al 2-a an de master m-a terminat, chit cu nu mergeam eu foarte des, aveam examene sambata, odata la 2 saptamani (master pe module).

Greeeu! Hai sa incerc, totusi 😀 Paris, Insulele din Grecia, Lacurile Plitvice din Croatia, Mallorca, Londra, Praga, Copenhaga, Sarajevo, Dublin, Istanbul, Barcelona 😀

2. Corporatia imi da 25 de zile de concediu, dar uneori e dificil sa reusesc sa ma lipesc de sarbatorile legale (asigurarea continuitatii muncii etc etc). Oricum, intotdeauna exista o zi pe care mi-o iau libera si aceea este 2 decembrie, avand in vedere ca e fix dupa ziua mea de nastere. La cat de agitata sunt pe 1, prefer urmatoarea zi sa stau sa ma relaxez. Anul asta e posibil sa lipesc si o calatorie 😀