Știu că mi-am asumat multe când am ales un astfel de titlu, dar credeți-mă,  în cele două zile petrecute pe această insulă am simțit că Langkawi este paradisul pe pământ!

Din păcate, internetul nu oferă foarte multe informații despre Langkawi, iar eu am ales-o doar pentru era în nordul Malaeziei și speram să găsesc acolo plajele minunate pe care le văzusem în pozele din Thailanda. Neștiind, însă, că-mi va plăcea atât de mult, i-am dedicat doar două nopți. Am încercat să profităm la maxim de timpul petrecut acolo și să vizităm aproape tot.

Dar totuși, de ce mi-a plăcut atât de mult Langkawi?

Plajele superbe

Cenang Beach

Cazarea am avut-o aproape de Cenang, cea mai cunoscută plajă și cea mai populară zonă pentru turiști. Am ajuns acolo exact la apus, după două zboruri și un transfer în Kuala Lumpur, din Jakarta. Peisajul m-a făcut să uit complet de foame și de oboseală. A fost momentul în care ne-am spus: am ajuns în Paradis!

Tanjung Rhu

Se află în nordul insulei, și e mărginită în dreapta de o rezervație naturală. Nisipul fierbinte, apa limpede și stâncile care se văd în depărtare creează cadrul perfect pentru o după-amiază de relaxare. În plus, fiind puțin mai departe de zonele turistice, era aproape pustie, însă nu la modul sinistru, acolo existând totuși un resort și un butic cu câte ceva de băut.

Datai Beach

Această plajă se află chiar într-una din rezervațiile naturale. Am ajuns la ea în dimineața plecării, baie n-am mai făcut pentru că era cam înnorat, însă pentru mine să admir priveliștea a fost suficient. Drumul până la ea, și chiar mai departe, este superb! Eram singuri pe stradă, într-o pădure deasă, plină de maimuțe și alte vietăți. Simțeam răcoarea naturii, dar și liniștea ei și am avut senzația că am trăit acolo de-o viață..

Sky Bridge

Un pod construit la o înălțime de 660m deasupra nivelului mării, care oferă un peisaj spectaculos către Langkawi, dar și către câteva insulițe din Thailanda. Totul este foarte bine pus la punct și modern: după achitarea biletului de aproximativ 8$ pentru adulți, vizitatorii sunt invitați într-o sală de cinema unde se vizionează un filmuleț care imită plimbarea într-un  montagne russe. Totul pare super – real.

Mai apoi se ia telecabina, care urcă o pantă destul de abruptă și poate fi puțin înfricoșător pentru cei ce se tem de înălțime. Pentru cei care vor senzații tari, se poate achiziționa bilet la o cabină cu podeaua de sticlă.

Langkawi

Construcția podului e tare interesantă, acesta fiind practic suspendat de câteva cabluri. Și aici există zone cu podea de sticlă. Despre peisaj nu mai spun nimic, las pozele să vorbească.

Cascade

În Langkawi există mai multe cascade ce pot fi vizitate ușor. Noi am mers la două dintre ele, una din păcate fiind secată. La Durian Perangin mi-a plăcut la nebunie! Se urcă aproximativ 10 minute până la cascadă, însă drumul și poteca sunt amenajate foarte drăguț. Există și câteva foișoare în care oamenii puteau sta la picnic. Cascada nu e spectaculoasă, dar mi-a plăcut că se putea intra în apă.

cascada

Natură

Dintre toate locurile vizitate în această vacanță, mi se pare că aici natura a fost cel mai bine conservată. Poate pentru că nu sunt atât de mulți turiști ca în celelalte insule..nu știu. Cert este că a fost foarte amuzant, dar și puțin scarry, să întâlnim pe marginea drumului familii de maimuțe (care se uitau lung după noi) și diferite reptile ( de la cele mai mici, până la unele..cam de 1 m lungime). Pe insulă se mai pot vizita: o peșteră cu lilieci, o rezervație de zimbri, un parc de păsări și un altul de crocodili (și probabil multe altele), dar noi nu am mai ajuns la ele.

Diversitate

Iar prin asta mă refer în special la diversitatea turiștilor. Parcă nicăieri n-am văzut atâtea nații și tipuri de oameni adunate la un loc: arabi (inlcusiv femei ce purtau burka și haine negre), indieni, chinezi, australieni, europeni, femei ce călătoreau singure, cupluri, familii de câte 10-15 membri. Este loc pentru toți, nimeni nu e judecat.

Câteva lucruri utile despre Langkawi

În Langkawi am ajuns cu un avion Air Asia, din Kuala Lumpur. Există zboruri de mai multe ori pe zi, iar biletul a costat cam 20$.

În afară de taxi, nu prea există mijloace de transport în comun, așa că pentru explorarea insulei cel mai bine este să luați mașină sau scuter.

Langkawi

Insula nu este deloc aglomerată, așa că noi am preferat să închiriem un scuter pentru a economisi puțin, dar și pentru adrenalină, e mult mai fun să crezi că maimuța de pe marginea drumului poate sări oricând pe tine!. În Malaezia se conduce pe partea stânga, iar închirierea scuterului pentru 24 de ore a costat cam 9$. Mare atenție la căști, să nu fie deteriorate!

La aeroport este o stație de taxi unde calculează cât costă până la cazare, apoi se alocă o mașină cu 4-8 locuri. La noi a costat cam 5$.

Nu am găsit deloc mâncare malaeziană, în schimb există o diversitate mare de restaurante din toate colțurile lumii. Am încercat aici mâncarea indiană, mexicană și chinezească.

Cazarea a fost okish, însă paturile erau prea scurte pentru o persoană mai înaltă de 1.75! Camera a costat 20$/noapte, fără mic dejun.

Sunt convinsă că n-am reușit să redau în cuvinte ceea ce am simțit cu adevărat în cele două zile petrecute în Langkawi, pentru că astfel de experiențe trebuie trăite, nu doar citite pe internet. Dar vă mai las o poză, în locul unui îndemn de a o trece în wishlist-ul vostru!

cenang-beach-langkawi

Facebook Comments

10 Comments

1. Ce mult mi-a placut aceasta postare, e atat de frumos!!! Super filmuletul, am avut impresia ca am fost si eu cu voi 🙂 Pupici, Liuba x

• Ira Reply

Ma bucur tare mult ca am reusit sa te luam si pe tine cu noi!! Pupici!!

2. Pingback: Peripetii din Asia - ~ Călătorește cu Ira ~

3. Pingback: Eu de ce călătoresc? - Călătorește cu Ira

4. Pingback: Locuri în care m-aș întoarce oricând cu drag - Călătorește cu Ira

5. Pingback: 2016 în bilete de avion și kilometri parcurși - Călătorește cu Ira

6. Pingback: Kuala Lumpur - Călătorește cu Ira

7. Pingback: Cele mai frumoase apusuri pe care le-am văzut - Călătorește cu Ira

8. Superb!! Tocmai punem la punct itinerariul pentru Asia in perioada asta, a picat bine :D. Voiam sa te intreb in ce perioada ati fost, apoi am vazut pe filmare data 🙂