Am căutat destul de mult idei pentru petrecerea weekend-ului prelungit de Rusalii, însă parcă nimic nu se lega. Zborurile erau ba prea scumpe, ba era nevoie să-mi iau o zi în plus de concediu (și n-am de unde), la mare nu aveam chef să merg odată cu jumătate din populația țării (de Marea Neagră m-am îndrăgostit atunci când nu era nimeni pe acolo, după cum v-am povestit aici și aici și n-aș vrea să-mi stric părerea).

Salvarea mea a venit de la Narcis, cel care a dat startul călătoriilor Hai Hui prin locuri frumoase și neumblate și care a creat evenimentul Hai Hui prin Tara Hategului! Este a treia oară când merg într-o excursie organizată de el și cu siguranță vor mai urma multe altele. Așa că, dacă vreți să mergeți și voi hai hui prin lume, aici îl găsiți.

tara-hategului

Cele trei zile de plimbări au fost, într-adevăr, pline! Am vizitat castele, biserici vechi, cetăți, case părăsite, peșteri și monumente istorice. Dar să le luăm pe rând, să vă arăt și vouă ce minunății ascunde țara asta:

Castelul Corvinilor – Huniazilor

Îmi doream de mult să ajung aici și vă spun sincer că prima dată când îl vezi rămâi puțin uimit de cât de mare și frumos e. S-a păstrat bine, mai ales pe afară. Înauntru nu prea m-a impresionat, iar biletul de 25 de lei mi se pare puțin cam scump.  Dacă ajungeți aici într-o zi de weekend, așteptați-vă să fie destul de aglomerat, noi am prins multe grupuri de copii, dar am văzut și o groază de turiști străini.

castelul-huniazilor

castelul-corvinilor-interior

castelul-huniazilor-interior

pat-castel

Ulpia Traiana Sarmisegetuza

Și Sarmisegetusa se afla pe wishlist de ceva vreme și mă bucur că am reușit să mă plimb printre ruinele vechii cetăți. Foarte multe nu sunt de văzut, însă consider că este ceva ce merită vizitat, pentru importanța istorică pe care o are acest loc!

sarmisegetusa

sarmisegetusa-traiana

Târgu Jiu

Și operele lui Constantin Brâncuși. Școala în care mi-am pentrecut opt ani din copilărie poartă numele sculptorului, așa că la fiecare mare eveniment, noi trebuia să pregătim câte ceva legat de asta. Și uite că nici până acum nu apucasem să-i văd sculpturile. Cel mai tare mi-a plăcut  Coloana Infinitului, pentru că este situată în mijlocului unui parc drăguț, cu iarbă verde și moale.

coloana-infinitului

Cetatea Câlnic

Una din cele mai drăguțe și cochete cetăți pe care le-am văzut în Romania, ce face parte din patrimoniul UNESCO. Este foarte bine întreținută și chiar e o plăcere să petreci câteva zeci de minute în interior, admirând clădirile, ghivecele cu flori și frumoasa fântână. Se poate urca și în turn, de unde peisajul este de vis. O recomand cu drag, dacă ajungeți prin zonă!

cetate-calnic

cetatea-calnic-unesco

cetatea-calnic

Bazilica romanică din Gârbova

Un monument instoric, aflat pe un deal din localitatea Gârbova. Au mai rămas doar zidurile cetății, care pot fi vizitate dacă descoperiți la cine se află..cheia!

biserica-garbova

basilica-romanica-garbova

Biserica din piatra de la Strei

Este unul dintre cele mai vechi si reprezentative monumente ale arhitecturii transilvanene, însă trebuie să știi unde să o găsești. Este micuță, aflată printre casele din localitatea Strei, la câteva sute de metri de drumul național. N-am putut să-i vedem interiorul, așa că am admirat-o doar din exterior.

20160618_175148

Castelul Nalatzi-Fay

Aflat într-o pădure verde și deasă, plină de copaci și plante rare, Castelul Nalatzi-Fay nu este un loc bun de vizitat pentru cei slabi de inimă. Inițial construit de familia Fay, a avut de-a lungul timpului numeroase atribuții, precum grădiniță sau orfelinat. Fiind de 20 de ani lăsat în paragină, castelul se află, din păcate, în staree de degradare: treptele de marmură mai mult lipsesc, înăuntru poate pătrunde oricine, pereții au fost vandalizați..

padure

castelul-nalatzi-fay

fantoma

castel-nalatzi-fay

Casa dinozaurilor pitici din Sânpetru

Da, în țara Hațegului au fost descoperite urme ale existenței dinozaurilor pitici, unici în lume. Eu nu știam asta, precum am aflat că sunt multe lucruri pe care nu le știu despre țara mea, și asta nu pentru că nu-mi doresc, ci pentru că unele informații parcă rămân undeva, ascunse și îngropate. La casa dinozaurilor, din păcate, nu am găsit decât unul singur, restul fiind trimiși spre restaurare în..Canada!

dinozauri

Castelul Kendeffy din Sântămaria Orlea

O altă casă veche și frumoasă, care pare a fi uitată undeva într-un colț de lume. Până acum câțiva ani a fost hotel, însă acum este doar o altă clădire (aproape) părăsită. Se află pe proprietate privată, deci teoretic nu se poate intra nici măcar în curte, dar nu este nimic care să împiedice asta. Împrejurimile sunt foarte frumoase, iar clădirea construită în anii 1700 are o eleganță aparte.

castelul-kendeffy

kendeffy-castel

Rezervatia de zimbri din Pădurea Silvasu

Deși dispăruți de mult timp de pe teritoriul României, zimbrii au fost re-aduși în urmă cu câțiva ani, tocmai din Polonia. Aici s-au înmulțit și poti fi vizitați la câteva zimbrării din țară. Din păcate noi i-am prins în timpul siestei de prânz, majoritatea dormeau și nu i-am putut vedea chiar foarte bine.

rezervatie-zimbri

Biserica din piatra  de la Densuș

Cea mai fotografiată bisericuță din România, ea se regăsește în majoritatea albumelor și ghidurilor turistice românești. Micuță, dar interesantă prin faptul că se vede că a fost construită și refăcută de-a lungul timpuluil, prin diferitele tipuri și stiluri de pietre ce o compun.

biserica-densus

Tunelul iubirii

Dacă urmăriți pagini și grupuri de fotografii, cu siguranță știți despre ce vorbesc! Tunelul iubirii este o veche linie ferată, mărginită de copaci ale căror ramuri se împreunează și formează un tunel!

tunelul-iubirii-hateg

love-tunnel

Cheile Baniței și Peștera Bolii

Cheile Baniței, un defileu foarte frumos săpat în stâncă, ce m-a dus cu gândul la crema de zahăr ars, se întind pe o lungime de aproximativ 200m. Din păcate, din cauza ploilor destul de abundente, podul pe care trebuia să trecem pentru a le vedea a fost luat de apă, așa că ne-am mulțumit doar prin a le privi din depărtare.

cheile-banitei

Peștera Bolii oferă și ea privitorului imagini inedite, cu formațiuni line, săpate în peretele de piatră. Mi s-a părut drăguță și frumos amenajată.

pestera-bolii

Trovanții din Costești

Deși ne-am îndepărtat de Tara Hațegului, în drum spre casă ne-am oprit să vedem trovanții. Niște..”bolovani” din piatră, care se desprind din perete și cad pe unde apucă. Există și câteva legende legate de acest loc, tare interesante! Trovanții mai portă și denumirea de ”pietre vii”, localnicii spunând că după ploaie aceștia își schimbă locul sau forma.

trovantii-costesti

Voi ce ați mai descoperit frumos prin România în ultima vreme?

Facebook Comments

6 Comments

1. Si eu am fost in Tara Hategului acum doi ani, mi-au placut mult Biserica Densus, Cetatea Colt, Cetatatea Deva, dar vad ca am ratat cate ceva: Tunelul iubirii, Cetatea Calnic… Pacat ca drumul pana acolo e chinuitor prin Valea Jiului (iar e inchis, iar se lucreaza, nu mai termina de vreo 3 ani) si ca unele monumente sunt lasate in voia sortii!

• Ira Reply

Uite ca la Cetatea Colt si la Cetatea Deva n-am ajuns, poate cu alta ocazie 😀
      Da, din pacate drumurile noastre ne fac sa ne gandim de doua ori inainte de a pleca..si un weekend nu e niciodata suficient 🙁
      Si da, chiar am simtit ca multe sunt lasate in voia sortii si se degradeaza..