Chiar dacă nu e cea mai bună perioadă pentru city break-uri, eu am călătorit destul de mult și iarna prin Europa. Pentru că nu pot sta locului și pentru că nu-mi pot permite să fac excursii exotice de cîte două săptămâni în fiecare lună. Așa că profit de biletele de avion ieftine din această perioadă și mai dau câte-o fugă, de weekeend, prin capitalele Europei.

iarna-in-bruxelles

Începem seria Iarna în.. cu o mică escapadă în Bruxelles. Am mers anul acesta, în ianuarie, cam la o lună și ceva după atentate. Nu mi-a fost frică să merg în Bruxelles fix atunci, din două motive: dacă e să se întâmple, se întâmplă oriunde, așa că nu prea renunț eu la călătorii de frica teroriștilor; în perioada imediat următoare atacurilor securitatea este mult mai sporită. Într-adevăr, umblau militari cu arme pe străzi și prin aeroport, însă asta îmi inspira mai degrabă siguranță decât teamă.

Drum & Cazare

Mi-am luat bilete la Ryanair, București – Charleroi, de vineri până luni, cu 22 euro dus-întors. Am făcut o mică greșeală și n-am calculat prea bine timpul, astfel luni dimineața am fost nevoită să plec de la hotel la 7 pentru a ajunge la Charleroi pentru zborul de la ora 11.  Observ că acum au fost adăugate două zboruri pe zi de la București la Bruxelles (la Ryanair), atfel că puteți profita din plin de zilele în care stați acolo: plecare dimineața, în jur de 7 și întoarcere după-masa, pe la ora 16.

Pe lângă biletul de avion trebuie să știți că mai plătiți  30 euro pentu biletul de autobuz Charleroi-Bruxelles (dus-întors).

Hotelul l-am avut pe lângă stația de metrou Madou (Hotel du Congres). O zonă liniștită, cam prea liniștită pentru gustul meu. De acolo făceam cam 20 de minute pe jos până în centru, la Grand Place, unde v-aș recomanda să căutați cazare dacă vreți să fiți în mijlocul acțiunii (al barurilor și teraselor).

Ce e de vizitat?

Free Walking Tour

În primul rând, eu am început cu un tur gratuit al orașului. Chiar dacă pare o activitate foarte turistică, mie îmi place că aflu multe despre locuri, oameni și obiceiuri. Îi recomand pe cei de la Sandeman’s New Europe, majoritatea ghizilor sunt super simpatici și amuzanți. Așa a fost și Paul, în Bruxelles.

Timp de două ore am vizitat cam tot ce era important în centru și am aflat că french fries au fost, inventați de belgieni. La fel ca și benzile desenate. De fapt, am aflat că multe chestii au fost inventate de belgieni, însă alte popoare primesc acum laude pentru ele. Am râs, am făcut poze, am pipăit statui și ne-am documentat în legătură cu cele mai bune locuri de mâncat/ieșit în oraș.

Grand Place

Este cel mai important punct turistic din Bruxelles. O piață mare, înconjurată în toate părțile de clădiri mari, opulente, printre care două foarte importante: The city’s Town Hall și the Breadhouse sau La Maison du Roi. Nefiind deschisă, mie îmi oferă o oarecare senzație de claustrofobie, de sinistru, creată și de clările mari și înnegrite de timp.

Manneken Pis

Este o sculptură-fântână cu un băiețel care face pipi. S-au creat multe legende în jurul lui, însă cea mai cunoscută spune că era de fapt un lord, de doi ani, care a salvat orașul de la distrugere făcând pipi pe inamici. În fiecare perioadă statuia este îmbrăcată diferit, în tot felul de costume haioase.

Centrul Vechi

Cel mai mult în Bruxelles mi-a plăcut să mă plimb aiurea pe străzi, mai ales prin centrul vechi, aromat cu miros de waffles cu ciocolată și cartofi prăjiți. Nu e cel mai impresionant centru vechi, însă e drăguț  și primitor.

Ar mai fi fost și alte obiective de văzut, inclusiv o groază de parcuri, însă vremea  ploioasă m-a făcut să nu-mi doresc să bântui prea mult pe străzi, ci să vreau să mă retrag cât mai des în câte-o cafenea sau pub.

Baruri & Cafenele

Când spun Bruxelles, mă gândesc la..bere! Da, berea belgiană e cunoscută în lume ca fiind printre cele mai bune și pe bună treptate. Au atâtea tipuri de bere, încât nu prea știi ce să alegi. Iar locul cel mai bun pentru a experimenta asta este cu siguranță Delirium, barul intrat în cartea recordurilor pentru că acolo se găsesc peste 2000 de tipuri de bere. Cu arome sau fără, albe, negre, sau roșii, cu alcool de 2% sau de..18%. Barmanii sunt super simpatici și gata să-ți recomande ceva din vastul lor meniu, în funcție de preferințe.

beerinbrussels

beer-in-brussels

Un alt local care mi s-a părut simpatic este Café Belga. Super aglomerat și plin de oameni veseli, ziua în amiaza mare. O atmosferă cozy, un zumzet continuu pe fundal și oameni frumoși. E bun doar dacă sunteți în căutare de un local animat, nu de liniște. Tot acolo, în piața Eugène Flagey, ne-au fost recomandați cartofii prăjiți, de la o rulotă care vindea pe stradă. Buni, dar cam uleioși.

food-in-brussels

brussels-food

Cafenele în Bruxelles nu mi-au plăcut prea mult. În afară de cele internaționale, restul mi s-au părut cam ponosite, cam nearanjate. Cafeaua bună, n-am ce zice, dar decorul și atmosfera cam lăsau de dorit.

În concluzie, mi-a plăcut în Bruxelles și l-aș recomanda pentru un city break, chiar și pe timp de iarnă. Nu e foarte frig, dar plouă așa că dacă vă place să vă încălziți cu bere bună..go for it!

Facebook Comments

9 Comments

1. Uite in Bruxelles am fost mereu asa, in trecere, nu i-am acordat niciodata cateva zile intregi sa il descopar!

2. Ghimpu Elena Reply

Nu stiu de ce dar Bruxelles nu m-a atras niciodata ca destinatie. Pacat ca n-ai prins o vreme prea buna. Te pup!

• Ira Reply

Nu e chiar cel mai ofertant din punct de vedere turistic, nu are cine stie ce istorie sau cladiri interesante..dar e draguta atmosfera !