Îmi doream de foarte mult timp să ajung la Iași. Am vizitat până acum câțiva ani toate orașele importante din țara noastră, dar cumva nu mi-am făcut drum niciodată până acolo și rămăsesem cu un oarecare regret. Drumul cu mașina de la București e destul de lung, cu avionul nu erau ața multe opțiuni până de curând iar cu trenul mi-era frică să nu aibă întârzieri prea mari. Ei bine, cam astea erau gândurile mele, până într-o joi în care am acceptat invitația de a petrece un weekend la Iași.

Totul s-a întâmplat din scurt, așa că singura opțiune a fost să mergem cu trenul. Am plecat vineri seara din București și am rezervat cușetă. A fost prima dată când am dormit la cușetă, iar experiența nu a fost nici pe departe așa rea cum mă așteptam. Din cele șase locuri disponibile au fost ocupate doar patru, iar colegii de ”cameră” au fost cât de poate de liniștiți. Eram obosită, așa că am dormit neîntoarsă până la Iași, unde am ajuns la 5 dimineața. Am plătit în jur de 200 lei pentru biletul de tren (dus la cușetă și întors normal).

Iasi

La Iași se poate ajunge și cu avionul din București, Cluj sau Timișoara, iar prețurile nu sunt mari deloc dacă vă rezervați biletele din timp. Pentru mine ar fi fost chiar mai ieftin decât trenul.

Prima oră ne-am petrecut-o în McDonalds-ul de lângă gară, așteptând să se lumineze. Check-in-ul la cazare îl puteam face abia după prânz și fiind destul de frig afară am avut minunata idee de a ne începe city break-ul în Iași printr-o plimbare cu tramvaiul! Am luat câte un bilet de o zi (8 lei de persoană) și ne-am urcat în primul tramvai.

Când s-a mai însorit, am mers către Copou unde am coborât să ne plimbăm. Era cam frig, însă ne-am bucurat de peisaj, de aspectul parcului la început de noiembrie și, bineînțeles, de Teiul lui Eminescu. Tare mult îmi doream să-l văd. De jur împrejurul vechiului copac, au fost puse afișe cu citate din poeziile lui Eminescu, mi-a plăcut să le recitesc, mi-au trezit ceva amintiri din perioada școlii.

Iasi

Următoarea oprire a fost hotelul Ceramica , situat undeva între blocuri. Nu are nimic special, însă e curat și liniștit. Este situat destul de aproape de centru, am făcut în jur de 20 minute pe jos, dar se poate ajunge ușor și cu tramvaiul.

Seara am ieșit să ne întâlnim cu niște prieteni ieșeni și să vizităm cele două atracții principale ale orașului, situate una lângă alta: Palatul Culturii și Palas Mall.

Palatul Culturii este impresionant, una dintre cele mai frumoase clădiri din România, aș zice. Este mare și bine întreținut, iar felul în care este luminat seara îi oferă un  farmec aparte. M-am plimbat în jurul lui și i-am făcut poze din toate unghiurile posibile.

Iasi

Palas Mall este un mall… imens. Situat pe mai multe niveluri, te pierzi prin el. Partea bună este că are de toate, inclusiv o groază de opțiuni în ceea ce privește mâncarea sau cafenelele. Partea proastă este că a cam devenit atracția principală și pe orice site pe care am căutat recomandări, el era pe primul loc.

A doua zi ne-am început-o tot cu o plimbare către Palatul Culturii, iar de acolo am luat-o la pas pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, admirând cele trei biserici și clădirea Primăriei. Atmosfera era una de veselie, ba chiar am prins și un concert popular și o degustare de vin fiert, în plină stradă.

La ora 14 am luat trenul înapoi spre casă. M-am bucurat nespus că am ajuns în sfârșit la Iași, un oraș liniștit în care merită să mergeți într-un weekend, eventual primăvara sau vara să fie și temperaturile puțin mai prietenoase.

Facebook Comments

12 Comments

1. Vai, cât de drăguț arată strada aia cu umbreluțele colorate agățate așa dezordonat!
    De prea mulți ani amân și eu vizita în Iași, dar e cam stabilit pentru primăvara asta. Palatul Culturii mi se pare și mie, din poze, una dintre cele mai impresionante clădiri de la noi. Păcat că n-ai găsit și biblioteca deschisă. 🙁

• Ira Reply

Probabil erau de mult acolo umbrelutele. Sau fusese vreo furtuna :))
      Sa mergi tu la biblioteca, sa-mi arati poze!

2. Ai vizitat puțin la Iași, mai erau locuri frumoase. Din păcate nu sunt și promovate.
    Din moment ce ai ajuns la umbrelele de pe Lăpușneanu, bănuiesc că ai trecut și prin Piața Unirii, pe lângă Muzeul Unirii și acolo aveai ce vizita.
    În Copou mai era Grădina Botanică, sigur ai fi prins o expoziție de flori de toamnă.
    Turnul Goliei este iar un loc frumos, cu o înălțime de 30 m de unde poți vedea tot Iașul.
    Ar mai fi fost Teatrul Național, Ciricul și Bucium 🙂

Bănuiesc că vei mai ajunge la Iași și atunci să mă contactezi, să facem un tur frumos împreună!

• Ira Reply

Acum la cate imi spui tu..parca ma oftic :))
      Data viitoare te anunt!4

3. Am fost de cateva ori in Iasi pentru ca am avut nevoie de doctorii care sunt acolo. Am tot respectul pentru ei. M-au ajutat mult in stabilirea unui diagnostic. Dupa ce mi-am terminat treburile la spital am avut timp sa vizitez ce este mai important. Am fost la Sfata Paraschiva, am fost si la Pasa si am mai vizitat si teiul lui Eminescu. Un oras frumos. Mi-ar fi placut sa ma nasc acolo

4. E tare frumos in Iasi! Am petrecut anul nou acolo in urma cu ceva ani si tin minte ca era foarte frig si multa zapada! Am vizitat Teiul lui Eminescu, insa in rest nu am reusit, pentru ca timpul a fost prea scurt.