Continuăm astăzi seria articolelor despre mini road-trip-ul din Transilvania. După Brașov și Rupea ajungem la Sighișoara. Și nu oriunde, ci la Fronius Residence, un loc în care am putut simți cu adevărat spiritul medieval al frumoasei cețăți! Așadar, în acest articol vă voi vorbi despre locul de poveste în care am poposit, oferindu-vă în același timp o idee pentru cazare în Sighișoara: Fronius Residence.

Cazare în Sighișoara: Fronius Residence

Fronius Residence se află chiar în cetate, pe una din străduțele frumos colorate, chiar lângă faimoasa scară de lemn acoperită care duce spre școala din deal. Hotelul se află într-o clădire veche și plină de farmec și nu cred că există loc mai bun în care să înnoptați dacă ajungeți în Sighișoara. Pe mine m-a cucerit prin fiecare detaliu de decor, prin amabilitatea cu care am fost primiți, prin grija cu care au amenajat totul și nu în ultimul rând prin vederea către turnul cu ceas de la fereastra camerei mele.

Dar să o luăm cu începutul. Am vrut să am cazare chiar în cetate pentru a mă putea bucura din plin de Sighișoara! Pentru a vedea casele vechi cu grădini interioare, pentru a simți atmosfera din cetate și pentru a-mi aduce aminte de asta de fiecare dată când mă uit pe fereastră. În plus, trebuie să recunosc, am vrut să retrăiesc experiența avută în urmă cu 15 ani când am vizitat pentru prima dată Sighișoara și am fost cazată în cetate. A fost o experiență care m-a impresionat la cei 13 ani pe care îi aveam și care mi-a rămas destul de vie în amintiri.

intrare-fronius-residence

fronius-residence-bar

fronius-sighisoara-lounge

Decor tradițional cu interpretare modernistă

Așadar, din spatele calculatorului, atunci când am făcut rezervarea, Fronius Residence părea alegerea perfectă. Și nu m-am înșelat deloc! Am ajuns acolo în jurul orei 14 și am fost primiți cu zâmbete și cu un păhăruț de vișinată de casă, numai bună pentru a ne oferi puțină energie după drum. În timp ce urcam spre camera de la etajul 1 am admirat decorul de pe hol: obiecte vechi, pe care puțini știu să le mai folosească în ziua de azi, flori uscate și mobilă frumoasă, din lemn. Un mic gemuleț din podea ne-a dezvăluit și o parte din zidul vechii clădiri, o bucată de istorie pe care am putut-o admira direct din hotel!

cozy-place

fronius-residence-hotel

fronius-design

sighisoara-ruine

Camera

Când s-a deschis ușa camerei mele am simțit că mi s-a deschis în față o nouă lume. Pot spune că am descoperit acolo combinația perfectă dintre vechi și nou: obiecte de mobilier vechi, frumos restaurate și așezate armonios în camera pe jumătate mansardată. În capătul opus al încăperii am văzut o fereastră imensă care lăsa să pătrundă în interior o lumină caldă, probabil oferită de acoperișurile roșiatice ale clădirilor din jur.

Cireașa de pe tort a fost cu siguranță vederea către turnul cu ceas, cel mai important obiectiv din Sighișoara. Hmm… sau poate patul imens din mijlocul camerei, extrem de confortabil, în care am dormit neîntoarsă? Un tort nu poate avea două cireșe? Eu cred că poate avea chiar trei sau patru, dacă punem la socoteală și baia cu design modernist sau măsuța de toatelă pe care orice fată și-ar dori să o aibă în cameră.

fronius-residence-sighisoara

masuta-de-toaleta

masuta-toaleta-fronius-residence

romanian-art

romanian-style

camera-sighisoara

camera-fronius-residence

Inspirație

Nu știu cine s-a ocupat de design-ul hotelului, dar a făcut o treabă excelentă. Am găsit aici o mulțime de cozy corners care m-au inspirat și în care mi-ar fi plăcut să petrec câteva ore cu o carte bună sau cu laptopul în brațe pentru a scrie un nou articol pentru blog. Din păcate timpul nu mi-a permis să mă bucur de toate acestea, pentru că îmi era dor de Sighișoara și de străduțele ei colorate. Însă tot am reușit să fur câteva minute bune pe care să le petrec în fotoliul confortabil din camera mea și să admir cetatea la apus.

După o săptămână destul de grea și obositoare, patul de la Fronius Residence a fost ca o binecuvântare pentru mine: mare, moale și frumos parfumat! Ce-ți poți dori mai mult? Am dormit neîntoarsă până la răsărit, când m-am trezit fără vreun motiv anume, am admirat culorile frumoase de pe cer, iar apoi m-am întors la somn.

vedere-fronius-residence

rasarit-fronius-residence

fronius

cozy-place-fronius-sighisoara

Micul dejun

Dimineața ne-am urnit cu greu, însă la ora 10.30 când am coborât la recepție, micul dejun ne aștepta răbdător. A fost sub formă de bufet suedez, cu o mulțime de bunătăți pentru toate gusturile, majoritatea specifice zonei, făcute în casă: zacuscă, caș de bivoliță, cârnăciori, dulceață sau plăcintă de mere. Erau pe masă și fructe, iaurt, legume, cafea și suc natural de mere. Pe lângă toate acestea, ne-au oferit și ouă ochiuri și omletă, făcute pe loc.

În timp ce savuram micul dejun, am admirat numeroasele tablouri răsfirate prin cameră. Toate reprezentau Sighișoara, dar în atâtea moduri și interpretări încât am realizat cât de importantă este viziunea unui artist asupra unui loc care în poze arată mereu la fel. Mi-ar fi plăcut să iau vreo două acasă, dacă aș avea unde să le pun…

mic-dejun-fronius-residence

mic-dejun-sighisoara

fronius-sala-mese

dulceata-de-casa

tablou-sighisoara

Șederea noastră la Fronius Residence s-a încheiat în jurul orei 12 și am plecat de acolo cu zâmbetul pe buze, dar și cu un magnețel frumos primit drept suvenir! Asta numesc eu atenție la detalii și grijă față de clienți, capitol la care Fronius Residence se descurcă de minune!

Cazare în Sighișoara: Fronius Residence

”In mijlocul cetatii Sighisoarei, chiar la poalele Dealului, acolo unde se termina cele 175 de trepte ale Scarii Acoperite, o casa semeata invita calatorul la odihna, rugandu-l parca sa-i asculte povestea. In vremuri de demult, familia Fronius (veche familie de sasi) ridica una dintre putinele case care aveau sa reziste incendiului devastator din 1676…!”

…vă invit să citiți restul poveștii pe site-ul celor de la Fronius Residence, acolo unde puteți face și rezervarea. Dacă vă e mai ușor prin Booking, îi găsiți aici.

Facebook Comments

10 Comments

1. Vai cât de frumos poate fi. Atâta dedicare, tradiție și istorie într-un singur loc, rar găsești. Dacă nu era fierbătorul de apă pe măsuță, putem jura că ai fugit în timp, ai făcut poze și te-ai întors în prezent pentru a scrie acest articol. Superb!

2. Cat de faina e camera!!!!! Imi place mult! 🙂
    In Sighisoara am fost doar in trecere…nu am apucat sa vizitam.

3. Hotelul este superb! Nu as avea curajul sa fac ceva in el, imi da impresia ca as fi intr-un muzeu. Nu ca ar fi un lucru rau, dar parca nu as vrea sa stric nimic 😛

4. Pingback: Sighișoara - Călătorește cu Ira

5. Im Sighisoara nu am ajuns pana acum, dar ne dorim foarte mult sa ajungem anul acesta. Articolul tau chiar imi e de ajutor.