Sighișoara se numără printre locurile mele preferate din România. Am vizitat-o de multe ori și am o groază de amintiri frumoase de acolo, încât mi-a intrat în suflet și m-aș întoarce oricând să o revăd.

Începutul unei povești frumoase

Prima dată am ajuns în Sighișoara când aveam vreo 13 ani. Un unchi de-al mamei mele care trăia în Australia a venit să ne viziteze și și-a dorit să vadă parcul de distracții Dracula, de la Sighișoara. Am încercat noi să-i spunem că nu știm să existe așa ceva, însă a scos o bucățică dintr-un ziar (publicat în Australia) care anunța deschiderea acestui parc de distracții, lângă Sighișoara. Până la urma tatăl meu a hotărât să mergem până acolo, să ne convingem. Am urcat în mașină și am plecat!

Sighisoara

Ajunși la Sighișoara ne-am lămurit cum stă treaba cu parcul de distracții. Era încă în stadiul de proiect și se dorea a fi construit pe unul dintre dealurile din apropiere… Au trecut 15 ani de atunci și încă nu avem niciun parc de distracții ”Dracula”. Ar fi fost interesant, nu?

Ne-am cazat chiar în cetate, iar pentru ochii mei copil a fost o adevărată aventură! Nu mai văzusem un astfel de loc până atunci și m-am bucurat din plin de străduțele colorate, de grădina interioară a casei în care stăteam și de suvenirurile de tot soiul care îi întruchipau pe Dracula și pe Vlad Țepeș. Țin minte și acum că mi-am cumpărat o lumânare triunghiulară roșie, ca un fel de… țeapă.

Și continuarea…

La scurt timp după aceea am ajuns din nou în Sighișoara, fiind una dintre opririle unui road-trip prin Transilvania. Eram cu părinții mei, în concediu. Ne-am cazat în oraș, la o familie de unguri extrem de plăcuți și primitori. Îmi aduc aminte de cei trei copiii ai lor cu care ne-am jucat și alături de care am petrecut două seri frumoase.

Festivalul Medieval. Sighișoara prin ochi de adolescent.

Când am intrat la liceu am început să călătoresc destul de mult cu verișoara mea, pe atunci studentă la Geografie. Ea a fost cea cu care am mers prima dată la festivalul medieval din Sighișoara când aveam vreo 15 ani. Am descoperit parcă o nouă lume. Cetatea liniștită se transformase într-un loc plin de veselie și voie bună. Era plin de oameni pe străzi, muzică, costume, obiecte hand made și culoare.

Mi-a plăcut la nebunie atmosfera de la festival și senzația de libertate pe care o aveam acolo. Era ca o călătorie în timp, pe străzi răsuna muzică medievală, oamenii purtau costume din acea perioadă și grupuri de artiști jucau diferite piese de teatru. Erau trei zile pline de activăți culturale, dar și distacție pentru oameni care iubeau muzica folk, berea și statul la povești până târziu în noapte.

Sighișoara acum

La începutul lunii martie am mers din nou în Sighișoara. Îmi era dor de ea, de străduțele pietruite, de imaginea turnului cu ceas. Am vrut neapărat să iau cazare în cetate, așa că am ales un hotel cu o imagine autentică și cu o poveste frumoasă: Fronius Residence, despre care puteți citi pe larg aici.

fronius-sighisoara-souvenir

Fiind într-o perioadă nu foarte căutată de turiști, cetatea mi s-a părut liniștită și calmă. M-am plimbat pe străzi, am pozat casele colorate și m-am bucurat de primele raze de soare ale primăverii.

Masa am luat-o la Restaurantul Dracula, probabil cel mai popular și mai turistic din cetate. E drăguț pentru atmosfera medievală pe care o oferă mobilierul și decorul, însă mâncarea mi s-a părut scumpă și nu neapărat foarte bună. Pentru o taxă de 5 lei poate fi vazută și camera lui Dracula.

gulas-vita

Sighișoara

Seara cetatea era cam pustie, așa că am preferat să mergem să mâncăm în orașul nou, în care se ajunge în 5-10 minute, coborând panta de lângă turnul cu ceas. Acolo era mult mai populat, probabil de localnicii care ieșiseră să-și petreacă seara de sâmbătă în oraș.

Dimineața am urcat cele 170 de trepte ale scării din lemn acoperite, pentru a ajunge în cel mai înalt punct al cetății, unde se află un liceu, o biserică evanghelică și un cimitir. Vederea asupra orașului merită din plin urcarea!

Sighișoara

Cam aici se încheie povestea mea și a Sighișoarei, momentan. Dar cu siguranță ”Va urma…”

Anul trecut mă întristasem când am aflat că nu s-a mai ținut Festivalul Medieval, însă în 2017 va fi reluat și va avea loc în perioada 28-30 iulie. În general se organiza în ultimul weekend din luna iulie și mă bucur să văd că au păstrat tradiția.

Dacă vă plac festivalurile și nebunia, vă recomand să vă luați din timp cazare pentru weekendul respectiv. Dacă nu, atunci mergeți în Sighișoara în altă perioadă. E musai să o includeți pe lista cu locuri de văzut în România! Și străinii o apreciază și am văzut-o în foarte multe top-uri create de cele mai renumite site-uri de turism din lume.

Facebook Comments

19 Comments

1. Vara aceasta vrem sa vizitam mai mult zonele de pe lângă Sibiu, Sighișoara și Brașov. Suntem entuziasmați și așteptăm să vină căldura!
    Sighișoara cred ca e cea mai apropiata de Cluj, deci probabil cu ea vom incepe. Sunt tot mai entuziasmata pe măsură ce citesc atât de multe opinii pozitive 😉

2. Ce frumos ! Sighisoara e aproape de Cluj si desi vin in Cluj destul de des, nu am ajuns niciodata pe aici. Dar nu se stie 😀

3. Superb, trebuie să merg și eu acolo într-un weekend și să mă bucur de tot ce oferă acest loc rupt parcă din povești.

4. Nu am mai fost de opt ani in Sighisoara 🙂 poate acum, in primavara, daca o sa fie ok fetita cu statul in masina.
    Mai degraba as alege Cluj, Sibiu…

• Ira Reply

Si mie mi-e tare dor de Cluj! Succes, sa fie si cea mica la fel de dornica de duca la fel ca tine!

5. anul trecut am ajuns si noi acolo, dupa cum ti-am spus. mi s-a parut un loc de vis! poate ajungem la un moment dat si in timpul festivalului, asta chiar mi-ar placea!

6. Ce poveste faină! Eu aș vrea să revin în Sighișoara iarna, îmi imaginez că arată tare frumos după ce dă prima zăpadă, când e așternut doar un strat subțire de nea. Și vreau neapărat să urc în turn, anul trecut eram deja prea sleită de puteri când am ajuns acolo (am și eu un fix cu admiratul orașelor de sus, cred că se observă din călătoriile mele :)) ).

• Ira Reply

Ma bucur ca ti-a placut povestea mea! Uite ca inzapezita n-am vazut-o niciodata! Yep, se observa. Nici eu n-am urcat in turn niciodata, daca iti vine sa crezi :))