Am început să colind România încă de mică, împreună cu părinții mei. Le plăceau mult road-trip-urile, așa că fiecare concediu îl făceam cu mașina, decoperind câte o nouă zonă din țara noastră. Acum am ajuns să mă declar fericită pentru că am avut ocazia să văd majoritatea lcurilor ce merită vizitate din România! Unele au fos privite prin ochi de copil, altele prin nebunia de adolescent sau de curând, cu  experiență de călător.

Știu că mulți dintre voi își doresc să cunoască țara noastră înainte să se avânte spre alte meleaguri, așa că mi-am propus ca în acest articol să fac o listă cu cele mai frumoase locuri din România care m-au impresionat de-a lungul timpului și pe care le consider musai de vizitat.

Orașe

București

N-o fi el cel mai frumos, curat și aerisit, dar este capitala țării și merită să-i acordăm puțină atenție. Are câteva locuri istorice tare interesante, care sper să primească ceva mai multă atenție din partea autorităților pe viitor (visez, nu?). Centrul Vechi, Calea Victoriei, Grădina Cișmigiu, Cartierul Cotroceni și Casa Poporului sunt locuri pe care eu le recomand oricăui turist care ajunge prin București, pe lângă zecile de baruri și cafenele boeme numai bune de odihnă și relaxare.

Pentru a descoperi Bucureștiul altfel, recomand tururile pietonale organizate de ARCEN, despre care am vorbit pe larg aici.

Bucuresti

Timișoara

Pe Timișoara am descoperit-o în perioada facultății când am participat la câteva proiecte studențești organizate de colegii de acolo. Ba chiar am luat parte și la un Treasure Hunt de o zi întreagă, care a început de la marginea orașului, dintr-un  târg de mașini și care mai apoi ne-a făcut să descoperim majoritatea locurilor importante din oraș. Este calmă, frumoasă și mie îmi inspiră libertate. Nici nu se putea altfel având în vedere că acolo a început Revoluția!

Cluj

Deși am ajuns la Cluj de vreo trei ori, am impresia că nu mi-am luat niciodată răgazul să-l vizitez pe îndelete, așadar în curând va urma o nouă escapadă în acest oraș. Clujul s-a ridicat mult în ultimii ani datorită ofertei de muncă generoase, în special în domeniul IT, însă și-a păstrat frumusețea de oraș vechi, cu clădiri autentice și oameni calmi.

Brașov

Oraș aflat la poalele muntelui, unde iarna ajungi în 15 minute pe pârtie, iar vara nu te sufoci de cald. În plus, are o arhitectură frumoasă, specifică zonei transilvănene, iar timpul uneori parcă stă în loc. Cel puțin așa îl percep eu, obișnuită cu nebunia Bucureștiului. Îmi place Brașovul pentru că oferă multe obiective turistice, dar și distracție.

Dacă vrei să te trezești dimineața cu imaginea Tâmpei, eu recomand să te cazezi la Hotel Drachenhaus.

Sibiu

Nu degeaba a fost Capitală Culturală Europeană, Sibiul mi s-a părut întotdeauna o bijuterie de oraș iar în ultimii ani i-a fost recunoscută adevărata valoare!

Iași

Iași-ul nu m-a impresionat poate atât de tare cât mă așteptam, însă mi-a plăcut enorm de mult centrul și Casa de Cultură, o clădire iconică pentru România, aș spune.

Despre cum mi-am petrecut un weekend la Iași, aici.

iasi

Zone

Maramureș și Bucovina

În aceste două zone am mers când eram mai mică, pe la început de liceu. M-au impresionat mănăstirile pictate Moldovița, Sucevița și Voroneț, iar Putna mi-a rămas în memorie ca un important monument istoric, fiind construită de Ștefan cel Mare pentru a-i servi drept mormânt. Vatra Dornei și Cascada Cailor din Munții Rodnei merită și ele vizitate.

În Maramureș principalul obiectiv este Cimitirul Vesel. Sinceră să fiu, mă așteptam la mai multă veselie acolo, însă textele rimate de pe cruci mi s-au părut mai mult realiste și oarecum ironice, pline de sarcasm. Exprimau perfect tipologii de oameni de la sat și obiceiurile acestora.

Casele și portul oamenilor din Maramureș sunt un muzeu în aer liber!

Bucovina

Zona Hațegului

Despre Zona Hațegului am făcut un articol separat și amănunțit, aici. Sarmisegetusa, biserici vechi, Castelul Huniazilor și, mai nou, Tunelul Iubirii sunt câteva dintre locurile ce pot fi vizitate.

sarmisegetusa

tunelul-iubirii-hateg

Transilvania

Un nume atât de cunoscut de străini, mai ales datorită lui Dracula. Puțini știu care este adevărul și legătura cu Vlad Țepes. Noi însă ne putem bucura din plin de peisajele frumoase din Transilvania, de satele extrem de colorate și de numeroasele cetăți și biserici fortificate: Făgăraș, Rupea, Biertan, Herman, Prejmer, Cisnădie sunt doar câteva dintre ele. Zidurile lor poartă multe bătălii și sunt încărcate de istorie, așa că vă recomand să stați de vorbă cu cei care se ocupă de ele, să le ascultați poveștile.

Tot aici includ și Sichișoara, cu care eu am o relație specială. Povestea noastră o puteți citi pe larg, aici.

Sighișoara

Cetatea Rupea

Ținutul Secuiesc

Am vizitat Ținutul Secuiesc la început de iunie așa că mi s-a părut o zonă plină de natură, de verdeață. M-am plimbat cu mocănița de la Sovata, am coborât în Salina Praid și m-am bucurat de bucătăria specifică zonei.

Mocănița Sovata

Locuri naturale unice

Munții!

România este recunoscută ca fiind o țară verde, plină de munți. Păi să profităm și noi, zic! Nu e ușor să te avânți pe munte, apar multe temeri și frici, dar dacă începi cu pași mici și cu trasee ușoare cu siguranță vei uita rapid de toate acestea și vei simți constant nevoia de natură și de libertate. În ultimii ani au apărut o groază de grupuri care fac trasee organizate la care poate participa oricine, indiferent de vârstă sau condiția fizică, cât timp nivelul de dificultate al drumeției este unul potrivit. În acest sens eu îi recomand pe cei de la Ted Adventure, cu ei am început și eu turele montane.

Tot aici aș include și drumurile montane: Transfăgărășan, Transalpina și Transbucegi care oferă oamenilor posibilitatea de a se bucura de frumoasele peisaje din confortul propriei mașini. Să nu uităm, însă, să protejăm muntele și natura și să nu distrugem cadrul natural existent.

Drumetie in Muntii Macin

postavaru (16)

munte

Peștera Urșilor

Deși am văzut destul de multe peșteri din România (toate merită vizitate), cel mai tare m-a impresionat Peștera Urșilor. Are niște formațiuni unice, dantelate, colorate care cu greu pot fi descrise în cuvinte, așa că las pozele să vorbească în locul meu.

Pestera Ursilor

Scărișoara

Peștera de la Scărișoara este de fapt un ghețar vechi de peste 3000 ani care s-a păstrat în adâncul muntelui. Se poate vizita doar o mică parte din peșteră și n-aș putea spune că este de-o frumusețe rară, însă ideea a ceea ce reprezintă o face unică și… măreață.

Scarisoara

Delta Dunării

Puține fluvii au ales să se verse în mări sau oceane formând delte, așa că noi ne putem considera norocoși să avem așa ceva pe teritoriul țării. Este un loc foarte apreciat de mulți, pe care consider că oricine trebuie să-l vadă. Mă deranjează însă că prețurile vizitării Deltei sunt cam piperate, dar și că nu se face mai nimic pentru a se păstra intacte flora și fauna existente acolo.

Lacul Sfânta Ana

Când mă gândesc la Lacul Sfânta Ana, am în minte o imagine liniștitoare. Un lac turcoaz în craterul vulcanic, extrem de curat și de limpede, unde cu puțin noroc se poate face baie. Aș sta acolo zile întregi să admir acest peisaj și îl recomand celor care au nevoie de destresare și de relaxare.

Lângă lac de află și o rezervație naturală, Tinovul Mohoș. Este o zonă mlăștinoasă în care putem descoperi o groază de plante interesante, chiar și carnivore!

Lacul Sfanta Ana

Cazanele Dunării

Multe zone frumoase a creat Dunărea, așa că aș include Cazanele sale în această listă. Este impresionant cum fluviul și-a săpat drum prin munți înalți și stâncoși, iar cea mai frumoasă experiență de vizitare este cu barca, pe mijlocul Dunării.

Cazanele Dunarii

Cheile Râmețului, Munții Apuseni

Munții Apuseni sunt mai joși și impresionează mai puțin prin măreție, însă păstrează aspectul rural, autentic românesc. Căpițe de fân, oi care pasc liniștite, coline și căsuțe risipite. O excursie prin Cheile Râmețului este binevenită pentru cei mai aventurieri.

Cheile Rametului

capita

Castele

Castelul Peleș

Peleșul este o bijuterie de castel și o arată atât prin design cât și prin ornamentele scumpe pe care le deține.

peles

Castelul Bran

Cred ca este unul dintre cele mai importante și mai cunoscute obiective turistice ale țării noastre. Deși nu impresionează prin aspectul interior, fiind mai degrabă simplu și practic, imaginea de la exterior este cea a unui castel care se înalță semeț deasupra întregii regiuni. Unde mai pui că este asociat cu Casa lui Dracula, iar asta îi oferă o aură misterioasă, puțin sinistră.

Castelul Huniazilor

Mi-a plăcut la nebunie acest castel, atât de mare și impunător. Mi se pare bine întreținut la exterior și foarte fotogenic, aș sta ore în șir să-l privesc.

castelul-huniazilor

Cam acestea sunt cele mai frumoase locuri din România pe care eu le-am admirat și pe care le-aș recomanda oricărui turist, străin sau român. Consider că avem o țară extrem de frumoasă pe care merită să o explorăm, cu toate că uneori trebuie să trecem cu vederea unele neajunsuri ce țin de infrastructură sau dezinteresul autorităților.

Voi ce ați include în această listă? Care sunt locurile voastre preferate din România?

Facebook Comments

15 Comments

1. Intradevar, avem foarte multe locuri frumoase in Romania. Am vizitat si eu majoritatea locurilor prezentate de tine, tot asa, incepand de mica alaturi de parintii mei. Cat despre orasul meu preferat, acesta va ramane mereu Clujul. 😀

2. Poate că nu ți-a plăcut Iașul pentru că nu ai avut un ghid bun care să-ți arate orașul cu toate misterele și frumusețile lui! Când mai ajungi prin Iași, promit că îți fac un tur de oraș și o să te fac să te-ndrăgostești și de Iași! Mai ales că acum, muzeele din interiorul Palatului Culturii sunt toate deschise! 😀

3. Trebuie sa recunosc ca am destule locuri de vizitat in Romania dar sunt de acord cu topul tau, ador Bucurestiul contrar parerilor multora. Sunt tentata sa aleg destinatii din strainatate iar pe cele din Romania le evit din cauza drumurilor si a costurilor ridicate si nejustificate. Cele mai accesibile mi se par zonele de munte dar parca m-am plictisit de ele.

4. O gramada de locuri frumoasa. Initial m-am gandit ca enumeri 2-3 si cand am vazut cate ai scris si cate locuri ai vizitat …. Chiar ai clatorit ceva nu gluma.
    Ai uitat sa mentionezi Galatiul …. Tura viitoare 🙂

5. Fiecare oraș și loc are acel ceva magic al său. În Iași îți pot spune că există lucruri mai frumoase decât Palatul Culturii și poza pentru București m-a făcut să mă uit de două ori la ea, deoarece seamănă destul de bine cu o străduță din Iași.

6. Cluj, Brasov,Sibiu si Bucuresti sunt bifate si de mine ! Orase superbe ! Preferatul meu e Brasov !
    Am fost si la castelul Bran si mi-a placut foarte mult ! Zona Hategului si Castelul Huniazilor imi sunt cunoscute pentru ca stau in apropiere 🙂
    Imi doresc tare mult sa ajung in Timisoara si in Delta Dunarii 🙂

7. Pentru mine satele săsești din Transilvania rămân o destinație cu un farmec aparte și mă bucur să văd că se tot dezvoltă din punct de vedere cicloturistic 🙂 Un alt loc foarte fain este Colibița, unde sper să ajung vara aceasta.

8. Cu asa poze misto, ce ar mai fi de spus?!
    Avem intr-adevar o tara grozava si atat de multe locuri de vizitat si multe chestii de facut..pentru toti oamenii, indiferent ca sunt in cautare de aventura sau de liniste!
    In Delta nu am ajuns, dar o avem pe lista. Bucovina, Maramures…si pe acolo mi-as dori sa ajung.

9. In unele locuri din tara am mers si eu in altele imi doresc. Acum ca a venit si bebe o sa mergem cu el in calatorie. Ne dorim de foarte mult timp sa ajungem pe Transfagarasan si Transalpina, tu ai fost? ca nu am vazut poze.

10. Avem o tara frumoasa, pacat ca e locuita :))) Orasul meu preferat este Sibiu, l-am vazut de nenumarate ori si totusi ceva ma trage spre el. Daca ma voi muta vreodata din Bucuresti, acolo ma voi duce. In rest, sunt de acord cu selectia ta.

11. Sunt multe orase si zone care m au fascinat, acum ce sa zic, fiecare oras are ceva frumos, eu mi-as fi dorit sa stau int o zona cu un peisaj mai altfel dar merge si Dunarea , eu locuind in Brăila.

12. Pingback: O zi în Dobrogea: Galați, Deltă, Cetatea Enisala - Călătorește cu Ira