Greymouth

Drumul de la Abel Tasman la Franz Josef a fost unul lung, dar frumos, mai ales indata ce am ajuns pe coasta de vest. Am oprit la Greymounth pentru a vedea Pancake Rocks. Vremea incepuse deja sa se strice, insa asta nu a facut decat sa ma bucure penru ca peisajul a devenit spectaculos, cu valuri care patrundeau in gaurile create de stancile cu aspect de clatite suprapuse, creand astfel un peisaj inedit si dur, zgomotos. Nu am stat decat jumatate de ora, insa mi-a placut enorm, atat zona cu stanci, cat si vederea inspre ocean, putin incetosata de spuma valurilor. Poate daca as fi stat doua luni in Noua Zeelanda, asa cum multi calatori o fac, mi-as fi prelungit sederea aici cu inca o noapte pentru a ma bucura de imaginea oceanului.

Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth Greymouth

Franz Josef

Cand am ajuns la Franz Josef ploua torential. Urma sa petrecem doua nopti in oraselul faimos pentru ghetarul din apropiere, al carui nume l-a preluat. Majoritatea isi doreau sa faca aici Helihike, adica zbor cu elicopterul pana la ghetar si apoi traseu ghidat in interiorul acestuia. Initial mi se paruse scump, in jur de 420 NZD, insa mai apoi m-am gandit ca ar fi o sansa unica si eram gata sa ma inscriu. Din pacate, insa, din pricina ploii abundente, activitatea a fost anulata pentru cateva zile. Neavand mari planuri pentru a doua zi, prognoza anuntand 90% sansa de ploaie, am pus-o de petrecere, la barul de la cazare.

Apropos de cazare, am stat la Rainforest Retreat (ironic, nu?), un complex cu casute, apartamente si camere gen hostel, extrem de frumos amenajat cu gradini, piscina si un restauranat, chiar la baza muntelui, pe care cu greu l-am zarit din pricina cetii dense.
Asadar, cum ziua urmatoare nu oferea prea multe, party sa fie! Nu inainte de a participa la pizza fest, un fel de all you can eat pizza, pentru care noi am platit 20 NZD, pret in care am avut inclusa si o bautura. Petrecerea s-a lasat cu muta distractie pentru unii, in special pentru britanici pentru ca… daca ei nu stiu sa bea fara oprire, nimeni nu stie!

Dimineata m-am trezit tarziu, la 11. Am recuperat pentru toata oboseala acumulata in ultimele zile.
Intalnindu-ma cu Michael pe culoar, am decis sa mergem sa cautam o cafenea, dar pentru ca inca ploua torential am intrat in primul restaurant intalnit in drum.. Si pentru ca tot eram acolo si se facuse ora pranzului, cafeaua a fost insotia si de un bruch consistent, cu oua posate si somon. Mai tarziu ni s-a alaturat si Rose, asa ca o cafea s-a transformat in doua si am stat la povesti. Despre Noua Zeelanda, despre noi, despre ce s-a intamplat cu o seara in urma… eram deja prieteni, petrecusem impreuna cinci nopti, asa ca aveam ce povesti.

Rosane
Rosane este tipul de fata cu care nu m-as fi imprietenit niciodata, daca nu ar fi fost circumstantele care ne-au adus impreuna. Extrovertita, dornica sa vorbeasca cu toata lumea (dar in special cu cei care par interesanti), rade zgomotos si se implica in orice discutie. Locuieste in Amsterdam, fiind de origine olandeza, face mult sport, lucreaza in consultanta si iubeste sa danseze. E o fata frumoasa, care stie asta, easy going si usor baietoasa uneori.
Nu avem multe in comun, insa am ajuns sa facem parte din acelasi grup, oarecum format din noi doua si Michael dupa seara petrecuta in trei in Picton.

Cea de-a dou zi in Franz Josef s-a terminat cu o cina pregatita impreuna cu Rose, Michael, Josh si Kim, in bucatria hostelului. Paste cu legume, delicioase as spune! Josh chiar e un bun bucatar, el a preluat sarcina de a organiza pregatirea cinei si ma bucur ca factut-o.

Ploua torential in continuare si aflam ca drumurile sunt blocate. Nu stim ce va fi maine, dar stim ca nu vrem sa mai stam inca o zi aici. Unii sunt la limita cu timpul sau chiar au avioane de prins, in Queenstown. Nici petrecerea parca nu mai merge pentru majoritatea dintre noi, asa ca decid sa renunt repede si sa merg la somn. Nu stim daca vom putea pleca maine, dar tot trebuie sa fim gata la ora 9.

Franz Josef

In Franz Josef am invatat ca nu ne putem impotrivii naturii si trebuie sa acceptam lucrurile asa cum vin. Ne putem planifica in amanunt vacantele, pe saptamani, zile si chiar ore. Insa uneori natura alege altceva pentru noi si trebuie sa invatam sa ne adaptam cu usurinta. In Franz Ferdinand autocarul are oprire doua nopti, tocmai pentru a ne oferi posibilitatea de a-l putea explora timp de o zi.

Multi dintre oamenii cu care am calatorit venisera in Noua Zeelanda special pentru Franz Josef. Rosane, de exemplu, vazuse o poza la sora ei, facuta chiar in mijlocul ghetarului si de atunci visa sa ajunga acolo. Insa nu s-a putut si nimeni nu risca sa organizeze excursii pe o vreme nefavorabila. In plus, ceea ce mi-a placut in Noua Zeelanda, este ca nimeni nu incerca sa ne ia bani pe activitati care nu ofereau ceea ce au promis, asa ca le anulau sau rambursau banii deja platiti, cum a fost cazul pentru Whale Watching si Swim with the Dolphins.

Insa, daca sunteti norocosi si prindeti vreme buna in Franz Josef, iata o lista cu lucurile pe care le puteti face aici:

• Glacier Valley Walk: 75NZD
  • Franz Josef Glacier Heli Hike: 459 NZD
  • Kayak Tour: 105NZD
  • Skydive Fox Glacier: de la 249 NZD

Cazare la Rainforest Retreat: 35NZD/ noapte, camera tip hostel.