2016 a fost un an foarte bogat pentru mine în ceea ce privește călătoriile și a adus multe noutăți. A fost, de asemenea, anul în care am realizat că vreau să transform călătoriile într-um mod de viață și că nu e chiar așa de greu, chiar cu jobul meu de programator corporatist. E nevoie doar de multă voință, energie și dor de ducă!

Anul a început cu un city break în Bruxelles, puțin cam cu teamă din cauza atentatelor care avuseseră loc de curând. Biletele de avion la 20 euro cu Ryanair au fost vinovate pentru această ieșire de weekend în capitala Belgiei. A plouat mult, și chiar dacă nu era foarte frig, am fost nevoită să petrec o bună bucată din timp savurând licoarea belgiană: berea! Alcool de la 2% până la 14%, cu fructe sau neagră, în Bruxelles găsim de toate pentru toți. A fost o experiență frumoasă per total, dar ar fi recomandat să mergeți vara.

iarna-in-bruxelles

beer-in-brussels

A urmat o  escapadă  de un weekend la mare, în luna februarie. A fost prima dată când am vizitat-o iarna și mi-a plăcut pentru că am văzut-o în toată splendoarea sa, dar rece. Fără turiști și fără muzică, auzeam doar valurile și mă plimbasem pe nisipul ud.

De 1 martie am mers la Veliko Târnovo, excursie de o zi. Mai trecusem pe acolo, dar nu avusesem niciodată răgaz să vizitez cetatea. Este un oraș vechi, în stil medieval, pe care eu îl recomand pentru o escapadă de weekend. Se ajunge în aproximativ trei ore din București, asta dacă nu se stă prea mult la vamă. Mâncarea și cazările sunt ieftine, iar peisajele extrem de drăguțe, chiar merită o vizită.

veliko

veliko-tarnovo

Finalul lunii martie m-a adus pentru a doua oară la Barcelona, oraș pe care îmi doream să-l revăd. Mi-a plăcut, dar parcă prima dată m-a fascinat mai mult. Oricum, rămâne un must see din punctul meu de vedere. Din Barcelona am plecat și două zile în Mallorca, care a urcat rapid în topul preferințelor în ceea ce privește insulele vizitate din Europa. I-am dedicat multe articole, în care vă vorbesc despre plaje, orașe și Palma de Mallorca. Îmi doresc să revin vara și să stau mai mult, pentru a mă putea bucura în voie de ea.

sagrada-familia

ira-in-mallorca

În aprilie s-a produs schimbarea în ceea ce privește statutul meu de călător. Am ajuns în Asia îndepărtată, în Indonezia și Malaezia. Am avut primul meu zbor lung, de 9 ore cu una din cele mai bune companii aeriene din lume, Qatar Airways. Am cunoscut o lume nouă, o lume care mi-a plăcut mult și care mi-a demonstrat că viața nu trebuie neapărat trăită pe repede-înainte. Mi-au fost demolate multe preconcepții, am cunoscut oameni frumoși, cu zâmbete sincere. M-am jucat cu maimuțe și elefanți și m-am bucurat de natura luxuriantă. Am vizitat Bali, Jakarta, Kuala Lumpur, Langkawi și Gili Islands.

cenang-beach-langkawi

kuta-beach-bali

Bali

Imediat ce m-am întors din Asia (și cu lumea dată ușor peste cap), am fugit un weekend la mare, la Cap Kaliakra în Bulgaria și în Vama Veche. Am descoperit niște peisaje uimitoare, pe care nici nu știam că le am atât de aproape de casă. Iar Vama în mai a fost..wow! Niciodată n-am văzut apa atât de limpede.

Cap Kaliakra

Vama Veche

Tot în mai am făcut și prima drumeție din acest an, una ușoară, prin munții Măcin, unde am atins impresionantul vârf de 487m (vf. Țuțuiatu). Dacă prima zi a fost destinată traseului, a doua a fost pentru relaxare, la Eforie Nord, stațiune pe care am vizitat-o pentru prima oară și a cărei plajă largă chiar mi-a plăcut.

Drumetie in Muntii Macin

A urmat apoi o excursie de o zi la Sinaia, pentru a vizita Peleșul. Pe drum am întâlnit și câmpurile cu maci, de mult voiam să fac poze cu frumoasele flori roșii.

maci

peles

Weekendul prelungit de Rusalii a fost destinat descoperirii unei zone din România în care nu ajunsesem încă: Țara Hațegului. Am vizitat multe biserici vechi și interesante, Sarmisegetusa, Hunedoara, Târgu Jiu, Muzeul dinozaurilor pitici, case bântuite, rezervația de zimbri și Love Tunnel. M-am bucurat de natura verde a țării noastre din luna iunie și am descoperit o groază de locuri interesante pe care vi le recomand și vouă.

tunelul-iubirii

castelul-huniazilor

La final de iunie am mers într-o nouă drumeție, de data aceasta către un vârf ceva mai înalt. De fapt, cel mai înalt atins de mine până acum: vărful Musala, 2925 m, din Bulgaria. A fost cel mai frumos traseu al meu și vi-l recomand cu drag, peisajele sunt uimitoare și nici nu este extrem de greu.

varful musala - 2925 m

Următoarea ieșire de weekend a fost un scurt drum până în Malta, de vineri până duminică. Am avut la dispoziție doar o zi să vizitez, însă insula e mică, cam cât Bucureștiul și am reușit să-mi fac o părere despre ea. Nu este locul în care să mergi dacă vrei plaje întinse și frumoase, e o insulă preponderent stâncoasă iar intrările în apă sunt majoritatea amenajate pe pietre. În schimb, este locul perfect pentru cei pasionați de istorie și de orașe vechi. În Malta s-au întrepătruns multe culturi, se vede clar stilul oriental, arăbesc, însă oamenii duc un stil de viață occidental. A fost o experiență frumoasă.

malta-mdina

vacanta pe insula

În mijloc de iulie, părinții mei au plecat în concediu în Grecia, n-am rezistat să nu-i însoțesc și eu, măcar câteva zile. Am mers cu mașina la Meteora, unde am descoperit un peisaj uimitor, iar mai apoi am ajuns în Corfu. Am avut timp să vizitez insula de la un capăt la celălalt, și să-i descopăr cele mai inedite plaje.

meteora-view

corfu

Nu puteam să nu dau o fugă și până în Vamă, în plin sezon, însă de data aceasta am ales cazarea la cort, la Shandalandala. Mi s-a părut cam aglomerat și scump, dar a meritat experiența! Însă a fost suficient pentru un weekend.

vama

cazare-la-cort

În cele trei zile libere din august (weekend + Sf. Maria), am făcut un tur de forță, un road trip până în Bosnia. A fost o experiență life-changing, nu mă așteptam să-mi placă atât de mult țara asta, cultura lor, Sarajevo. Am înțeles încă o dată că avem multe prejudecăți, uneori total nefondate. Puteți citi aici mai multe despre lucrurile care m-au impresionat în Bosnia.

Vacanta in Bosnia

Sarajevo

Finalul lunii august mi-a adus o experiență nouă: rafting pe râul Buzău. Deși îmi era oarecum teamă că nu mă voi descurca, mi-a plăcut la nebunie și aș vrea la primăvară să merg pe Jiu, am înțeles că e mai învolburat și cu mai multă adrenalină.

rafting-buzau

La început de septembrie am mers pentru ultima dată pe litoraul mării negre, la Gura Portiței, un loc în care îmi doream de mult timp să ajung. Recunosc, mă așteptam la ceva mai multă deltă și la un peisaj mai frumos, dar mi-a plăcut în schimb atmosfera de acolo, liniștea plajei pustii pe care o descoperi dacă pășești în afara complexului de căsuțe.

plaja-gura-portitei

gura-portitei

În mijlocul lunii octombrie, mi-am îndeplinit o dorință mare: trei zile la Paris. Este orașul meu de suflet, în care îmi doream mult să mă întorc. L-am revăzut după cinci ani și mi s-a părut mai frumos decât îl știam: mai curat, mai îngrijit, cu oameni mai binevoitori. Sau poate doar mi s-a părut, pentru că îmi era mie prea dor de el.

Paris

La o săptămână după, a urmat un alt city break, de data asta în Atena. Cu toate că mi-au plăcut mult atmosfera orașului și veselia oamenilor, mă așteptam să fie mai multe locuri de vizitat. De aceea, una din zile am ajuns să o petrec pe o insuliță, Agkistri, și nu mi-a părut rău deloc! Am făcut baie în mare pe 24 octombrie, m-am bucurat de soare și m-am plimbat cu bicicleta.

atena

agkistri

Se pare că a fost toamna dorințelor împlinite, pentru că am ajuns în sfârșit la Iași. Era singurul oraș mare nevizitat din România și rămăsesem cumva cu ideea că am harta țării incompletă. Este un oraș frumos, dar parcă mai tare au reușit să-mi fure inima Clujul sau Timișoara.

iasi

Spre final de noiembrie am făcut ceva ce aveam de mult în plan: prima mea călătorie solo, în Bologna și Florența. V-am povestit aici detalii despre cum a fost și cum m-am simțit în cele patru zile petrecute…cu mine. Florența era de mult pe wishlist, însă aș fi preferat să am parte de mai mult soare, pentru a o descoperi așa cum se cuvine.

City Break Florenta

Bologna

Ultima călătorie a acestui an mi-a adus din nou o experiență inedită și menită să-ți întoarcă puțin lumea pe dos: Iran. Am descoperit o nouă cultură, un alt mod de a trăi și niște oameni ai contrastelor. Pe de-o parte mi-a plăcut, pe de altă parte, nu prea. Este însă o țară în care îmi doresc să mă întorc cândva și să-i ofer mai mult timp pentru a o cunoaște așa cum se cuvine.

În drumul spre Iran am avut o escală de nouă ore în Istanbul, oraș în care se pare că revin odată la doi ani. A fost interesant, cumva mă simțeam ca acasă acolo, parcă nici nu trecuse atât de mult de la ultima vizită. Am mers să mănânc un sandwich cu pește de lângă Podul Galata și m-am plimbat prin zona Taksim, pe strada Istiklal, preferata mea.

iran

Acum, că le-am pus pe toate la un loc, observ că au fost multe călătorii frumoase, multe momente unice care m-au ajutat să descopăr bucăți din lume. Să descopăr oameni și culturi, unele extrem de diferite de a noastră, altele în care am regăsit lucruri la care nu mă așteptam. Deși îmi e teamă de avion, observ că am avut 31 de zboruri în acest an, 31 de aterizări și decolări, pline de teamă dar și de entuziasm. Am adăugat cinci țări noi, ajungând astfel la un total de 33.

Dar nu numerele sunt importante. Importante sunt momentele inedite care vor rămâne cu mine toată viața, de care îmi voi aminti cu drag sau de care mă voi amuza mai târziu. Importante sunt lecțiile învățate, oamenii pe care i-am cunoscut pe drum și poveștile lor. Importante sunt și lucrurile pe care le-am luat cu mine și felul în care transmit mai departe ce am învățat.

Sunt curioasă și nerăbdătoare să văd ce-mi rezervă 2017 în materie de călătorii. Nu-mi fac planuri mari, niciodată nu am acționat după un traseu bine stabilit, ci aștept să fiu surprinsă…de locuri, de oameni și de cele mai frumoase apusuri!

Facebook Comments

12 Comments

1. Wow, cate locuri frumoase… in cateva si eu mi-as dori sa ajung, insa nu stiu cand si daca voi reusi vreodata.

• Ira Reply

Turismul se dezvolta, va fi din ce in ce mai usor (si mai ieftin) sa ajungem in locuri indepartate, asa ca..mult succes!

2. Te-ai plimbat puțin, nu glumă! Mă bucur că ai reușit să ajungi și la Iași. Nu e un oraș wow, dar oamenii de aici sunt foarte faini.
    Să ai și un 2017 la fel de frumos și să călătorești peste tot unde îți dorești!

• Ira Reply

Sunt convinsa ca’s oameni faini, am multi prieteni din zona Moldovei, chiar de la Iasi.
      Multumesc, un an nou minunat sa ai!

Pentru anul viitor? Frumos! Noi din Bucuresti suntem ceva mai norocosi ca ajungem repede la mare cu masina..

3. Ce fain e să vezi puse la un loc toate călătoriile tale dintr-un an, cele mai frumoase și importante amintiri.
    La cât mai multe călătorii memorabile și-n 2017! Pe mine iar m-ai stârnit cu traseul spre Vârful Musala, mi s-a părut de vis din pozele pe care le-am văzut la tine, mi-a rămas în cap de când ai fost.

• Ira Reply

Multumeesc, la fel iti doresc si tie!
      E frumos tare pe Musala, dar din cate am inteles peisajele seamana cu cele din Muntii Retezat de la noi, asa ca daca vrei ceva mai aproape poti merge pe acolo 😀

4. Wwwoowww Ira ce frumos, o parte din destinatii le stiam chiar de la tine, dar nu pe toate, 2017 sa fie macar la fel de plin in calatorii frumoase!! Te imbratisez cu drag!!!