În ultima vreme cei de la Ryanair au tot avut promotii super bune, zboruri începând de la 4 euro și au anunțat multe rute noi. Am observat, astfel, că sunt multe persoane sceptice în privința companiei Ryanair și m-am gândit că n-ar fi rău să vă povestesc puțin din experiența mea cu ei.

Preț

Prețurile încep de la 5 euro pe unele rute, iar în acești bani sunt toate costurile incluse. Nu se cere taxă suplimentară de aeroport. Am zburat cu 5 euro de la Koln la Copenhaga și nu am mai avut de plătit nimic în plus. Totuși, pentru fiecare zbor există doar câteva bilete disponibile la acest preț, în cazul în care rezervați cu o zi, două înainte biletul poate ajunge să coste și 200-300 euro. Deci de aici își scot ei banii, nu rămân în pagubă.

În prețul biletului nu sunt incluse: bagajul de cală, mâncarea, check-in-ul (trebuie făcut online).

Atentie! Orice in plus se plateste, si costa mult, de exeplu:

• Daca nu ati facut check-in-ul online, la aeroport costa 50 euro
  • Daca depasiti chiar si cu putin dimensiunile bagajului sau nr de kilograme, taxa incepe cu 40 euro
  • Rezervarea unui loc costa de la 3 la 20 euro/ sens.  De asemenea, doua bilete cumparate impreuna nu garanteaza faptul ca locurile vor fi unul langa altul, asa ca daca vreti sa nu aveti surprize, va trebui sa platiti pentru rezervarea locului.
  • Pretul pentru Priority boarding incepe de la 4 euro/sens. Priority boarding vine cu doua avantaje: intrati printre primii in avion, deci veti gasi cu siguranta spatiu pentru bagaj chiar langa scaun si puteti lua in avion bagajul de mana cel mare. Altfel, acesta va intra la cala, gratuit.

Bagaje

Ryanair este compania mea low-cost preferată (dintre cele care au multe zboruri din/spre România) pentru că în prețul biletului sunt incluse două bagaje de mână: un troller mic plus geanta de laptop/cameră foto/poșetă.

Bagajul de cală nu este inclus și trebuie plătit separat (costă aproximativ 40 euro).

Update: in urma grevelor frecvente, anularilor de zboruri de pe-o zi pe alta si a unei comunicari precare, am pierdut admiratia pe care o aveam pentru Ryanair. Inca mai folosesc serviciile lor pentru ca sunt singurii care ma pot duce la preturi rezonabile in multe dintre locurile pe care vreau sa le vizitez in Europa, insa recunosc ca sunt mult mai precauta atunci cand rezerv un zbor si ma cam astept la orice. Nu mai este compania mea low-cost preferata.

Mâncarea

În general, nicio companie low cost nu oferă mâncare gratis în timpul zborului, aceasta trebuie achiziționată separat.  Mancarea in avioanele Ryanair este destul de scumpa si aproape fara gust. O apa costa in jur de 2 euro, o cafea la fel, iar sandwichurile incep de la 5 euro.

Contrar părerilor vehiculate pe la noi, aveți voie să luați mâncare în avion (să nu fie sub formă lichidă), așa că dacă știți că urmează un zbor lung puteți lua în bagajul de mână batoane, snacksuri, chiar și fructe.

Siguranța

Prețurile fiind atât de mici, mulți se tem că aceste avioane nu sunt sigure. Nimeni nu glumește cu siguranța pasagerilor, iar asta nu ține de prețul biletului. Într-adevăr, avioanele nu sunt cele mai noi și nu putem compara Ryanair cu Qatar Airways sau Emirates, însă asta nu înseamnă că se vor prăbuși în timpul zborului.

Diferența de bani dintre zborurile de linie și cele low cost stă în micile detalii: bagajul de cală, mâncarea și cafeaua gratis, eventual o pernuță sau alte obiecte utile oferite pentru perioada zborului, scaune ceva mai confortabile, însoțitori de zbor mai zambitori si frumos aranjați. Atât.

Până acum am zburat de peste 10 ori cu Ryanair și nu am întâmpinat niciodată vreo problemă. Din România există rute către Italia, Marea Britanie, Irlanda, Spania, Belgia, Germania și Grecia și ar fi păcat să nu profităm de prețurile mici pentru a vizita câteva din cele mai frumoase destinații ale Europei. Insa in acelasi timp nu trebuie sa aveti deloc asteptari.

ryanair

Voi ați zburat cu Ryanair? Cum vi s-a părut?

Facebook Comments

18 Comments

1. Pingback: Calatorie in Iordania– costuri, traseu, informatii utile - Calatoreste cu Ira

2. Pingback: 2016 în bilete de avion și kilometri parcurși - Călătorește cu Ira

3. Pingback: Zile libere în 2017 şi sugestii de vacanţe - Călătorește cu Ira

4. Pingback: 5 motive sa vizitezi Bologna - Călătorește cu Ira

5. Din cate stiu eu niciodata nu a cazut vre-un avion low cost european (exceptie Germanwings, prabusit intentionat), Ryanair alaturi de Wizz au printre cele mai noi flote. Greu poate de crezut dar logic din punct de vedere al costurilor de exploatare. Pana acum am calatorit cu My Air, Wizz si Blue air, urmeaza Ryanair(low cost 100% ), la niste tarife absolut dementiale, vizitat 10% world wide conform Trip Advisor. Low cost ul rulles!

• Ira Reply

Nu stiu cat de noi sunt flotele Ryanair, dar la Wizz cu siguranta avioanele sunt super noi. Iar preturile sunt mici pentru primele bilete cumparate, asta nu prea inteleg oamenii, ca nu se umple un avion doar cu cei care au cumparat la 2 euro.
      Mie mi se pare o oportunitate imensa ceea ce ofera companiile low cost acum, si exact cum zici si tu, putem vedea o groaza din lumea asta la pretul unul bilet de autobuz 😀

6. Pingback: Iarna în..Dublin - Călătorește cu Ira

7. Pingback: Iarna în..Bruxelles - Călătorește cu Ira

8. Pingback: Zborul cu AirAsia - Călătorește cu Ira

9. Pingback: De unde am atâtea zile de concediu? - Călătorește cu Ira

10. Pingback: Goana după Moș Crăciun - Călătorește cu Ira

11. Pingback: Piețe de Crăciun în Europa - oferte și recomandări - Călătorește cu Ira

12. Andreea Bunu Reply

Daaa..merita Como..mi a placut f mult..app de Ryanair..cand am fost la Como tot cu ei am fost dar am aterizat pe Malpensa..la fel f accesibil la pret..iar acolo am inchiriat masina si am facut turul lacului. Superb.

13. Nici eu nu am călătorit niciodată cu ei. Ştiu că într.o perioadă era o campanie negativă făcută online dar cu siguranţă cu prima ocazie o să îmi cumpăr bilet.

• Ira Reply

Nu-mi amintesc campania, insa stiu ca multi se tem de avioanele Ryanair, din preconceptia ca daca e asa ieftin, nu-i bun. Calatorie frumoasa iti doresc!

14. Andreea Bunu Reply

Da..nici eu nu am avut niciun fel de problema..ca si idee mi- a placut ca in luna februarie am fost in Milano Bergamo…am plecat dimineata la 9 si m-am intors seara in aceeasi zi. Am vizitat orasul Bergamo..si a fost ideal de vizitat intr-o zi.Recomand. Ca si pret m-a costat 10 euro dus si mi-am facut sandvisuri de acasa. Acolo am mancat ceva inainte de plecam si am baut o cafea buna.

• Ira Reply

Da, super idee pentru o escapada de-o zi! O sa ma uit si eu, nu prea m-am gandit sa vizitez Bergamo. As fi legat zborul pana la Milano de o vizita la Como, dar inca nu am apucat. Merci de sugestie!